Rebeccahoogers » Zakelijk: Pagina 8
Rebeccahoogers: Informatie van A tot Z
Artikelen 71 - 80 van 145 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Marketingcommunicatiedoelgroepen

Marketingcommunicatiedoelgroepen

De marketingcommunicatiedoelgroep is breder dan de marketingdoelgroep, omdat er personen zijn die het aankoopproces kunnen beïnvloeden. Segmentatie van de communicatiedoelgroep kan plaatsvinden op alg… Marketing, 06-12-2011

Marketingcommunicatieplan schrijven

Het marketingcommunicatieplan is afgeleid van het marketingplan. In een strategisch marketingcommunicatieplan worden o.a. marketingcommunicatiedoelstellingen en -doelgroep, marketingcommunicatiestrate… Marketing, 06-12-2011
Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Een goede marketingcommunicatiestrategie is essentieel voor een succesvolle communicatiecampagne. De kern van de marketingcommunicatiestrategie is de positionering en afstemming op de productlevenscyc… Marketing, Marketingstrategie, 07-12-2011
Marketingplan maken

Marketingplan maken

Een marketingplan is een afgeleide van het organisatieplan of de organisatiestrategie. Het marketingplan bestaat uit een aantal vaste onderdelen, zoals een interne en een externe analyse, ook wel “omg… Marketing, Marketingstrategie, 13-11-2011
Marketingplanning en strategieontwikkeling

Marketingplanning en strategieontwikkeling

Planning en strategieontwikkeling vinden plaats op verschillende niveaus. We onderscheiden de concernstrategie, de ondernemingsstrategie (een divisie of SBU) en de marketingstrategie. Grote organisati… Marketing, Marketingstrategie, 22-11-2011
Marketingstrategie

Marketingstrategie

De kern van de marketingstrategie wordt gevormd door de doelgroepkeuze en merkpositionering. Doelgroepen kunnen na segmentatieonderzoek worden gekozen. De eerste stap is marktsegmentatie, waarbij een… Marketing, Marketingstrategie, 18-10-2011
Marktberekeningen

Marktberekeningen

Bij marketing komt er een aantal begrippen en berekeningen aan bod, welke in dit artikel aan de orde komen. De definitie van een markt, marktsegment,potentiële markt, penetratiegraad, marktpotentieel,… Marketing, 25-09-2011

Mediaplan en mediaselectie

Het mediaplan is onderdeel van het marketingcommunicatieplan. In het mediaplan worden de mediadoelstellingen, de doelgroep, de mediastrategie en -tactiek en het mediabudget beschreven. Er zijn verschi… Marketing, 17-01-2012

Mediation: kosten & voordelen

Mediation is een vorm van conflicthantering waarbij een onafhankelijke derde partij, de mediator, de partijen begeleidt om tot een oplossing voor hun conflict te komen. De kosten van mediation worden… Juridisch, 20-01-2011
Merknaam bedenken, registreren & beschermen

Merknaam bedenken, registreren & beschermen

De merknaam is de belangrijkste keuze in marketing, het sterkste wapen om een positie te veroveren op de markt. Hoe kies je een goede merknaam? Tips om een effectieve merknaam te bedenken. Daarnaast i… Marketing, 27-08-2011
Schrijf mee!