Artikelen 61 - 70 van 143 in de rubriek ZakelijkZakelijk
Je bent, bedoeld of onbedoeld, vaak van baan veranderd. Een recruiter zal je snel bestempelen als een “jobhopper”. Wat zijn de voordelen en nadelen van een jobhobber? En hoe kan een jobhopper zijn cv…
Banen, 22-07-2011
U kunt nog zo’n goede sollicitatiebrief schrijven en een indrukwekkend cv hebben opgebouwd: de eerste indruk is toch cruciaal wanneer u naar een sollicitatiegesprek gaat. Kleding bepaalt voor een bela…
Banen, 23-11-2011
Stel: u heeft een televisie gekocht die binnen drie maanden kapot gaat. De verkoper wil het product niet laten repareren. In dat geval kunt u de koopovereenkomst ontbinden.
Juridisch, 29-01-2011
Laddering is een interviewtechniek die wordt toegepast in de marketingwereld. Het doel is om een relatie te leggen tussen concrete productattributen en waarden. Door betekenisladders kun je associatie…
Marketing, 22-11-2011
Een manager kan verschillende leiderschapstijlen of managementstijlen toepassen om de werknemers die onder hem staan te motiveren en te sturen. We onderscheiden de directieve stijl, de participatieve…
Management, 08-10-2011
Heeft de werkgever een loondoorbetalingsverplichting als de werknemer staken? De postbezorgers, de vuilnismannen die het werk neerlegden…hebben zij recht op loon en zo ja, onder welke voorwaarden?
Banen, 06-01-2011
De systeembenadering is een managementtheorie waarbij men van grote afstand naar organisaties kijkt. Begrippen als 'transformatieproces', het opensysteemmodel, synergie en andere systeemtheoretische b…
Management, 08-10-2011
Er bestaan verschillende managementlagen: het topmanagement, het middenmanagementt en het operationeel management. Een manager vervult verschillende rollen, onderverdeeld in interpersoonlijke, informa…
Management, 03-09-2011
Productbeleid is het marketinginstrument uit de marketingmix dat betrekking heeft op het product, het tastbare goed. De productmix maakt deel uit van de overige 4 p's: prijs, promotie, plaats en produ…
Marketing, 07-10-2011
Marketeers en reclamemakers maken gebruiken van allerlei beïnvloedingstechnieken waar de doorsnee consument geen weet van heeft. Enkele sociale beïnvloedingstechnieken die hun succes reeds hebben bewe…
Marketing, 05-12-2011