Artikelen 71 - 80 van 143 in de rubriek ZakelijkZakelijk
De marketingcommunicatiedoelgroep is breder dan de marketingdoelgroep, omdat er personen zijn die het aankoopproces kunnen beïnvloeden. Segmentatie van de communicatiedoelgroep kan plaatsvinden op alg…
Marketing, 06-12-2011
Het marketingcommunicatieplan is afgeleid van het marketingplan. In een strategisch marketingcommunicatieplan worden o.a. marketingcommunicatiedoelstellingen en -doelgroep, marketingcommunicatiestrate…
Marketing, 06-12-2011
Een goede marketingcommunicatiestrategie is essentieel voor een succesvolle communicatiecampagne. De kern van de marketingcommunicatiestrategie is de positionering en afstemming op de productlevenscyc…
Marketing, 07-12-2011
Een marketingplan is een afgeleide van het organisatieplan of de organisatiestrategie. Het marketingplan bestaat uit een aantal vaste onderdelen, zoals een interne en een externe analyse, ook wel “omg…
Marketing, 13-11-2011
Planning en strategieontwikkeling vinden plaats op verschillende niveaus. We onderscheiden de concernstrategie, de ondernemingsstrategie (een divisie of SBU) en de marketingstrategie. Grote organisati…
Marketing, 22-11-2011
De kern van de marketingstrategie wordt gevormd door de doelgroepkeuze en merkpositionering. Doelgroepen kunnen na segmentatieonderzoek worden gekozen. De eerste stap is marktsegmentatie, waarbij een…
Marketing, 18-10-2011
Bij marketing komt er een aantal begrippen en berekeningen aan bod, welke in dit artikel aan de orde komen. De definitie van een markt, marktsegment,potentiële markt, penetratiegraad, marktpotentieel,…
Marketing, 25-09-2011
Het mediaplan is onderdeel van het marketingcommunicatieplan. In het mediaplan worden de mediadoelstellingen, de doelgroep, de mediastrategie en -tactiek en het mediabudget beschreven. Er zijn verschi…
Marketing, 17-01-2012
Mediation is een vorm van conflicthantering waarbij een onafhankelijke derde partij, de mediator, de partijen begeleidt om tot een oplossing voor hun conflict te komen. De kosten van mediation worden…
Juridisch, 20-01-2011
De merknaam is de belangrijkste keuze in marketing, het sterkste wapen om een positie te veroveren op de markt. Hoe kies je een goede merknaam? Tips om een effectieve merknaam te bedenken. Daarnaast i…
Marketing, 27-08-2011